Wrzesień jest miesiącem, który kończy letni okres wakacyjny na Lotnisku Chopina. Przez całe lato stołeczny port odprawił ponad 9,3 miliona osób. W samym wrześniu liczba pasażerów wyniosła 2,35 miliona i była wyższa o 12,3 proc. w odniesieniu do roku ubiegłego.
We wrześniu Lotnisko Chopina obsłużyło dokładnie 2.349.367 pasażerów (w 2024 roku 2.091.980). Od czerwca do końca września z lotniska skorzystało łącznie 9.570.376 podróżnych (w 2024 roku 8.438.440). W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku odprawiono w stołecznym porcie łącznie 18.318.932 osób. Wrzesień zwyczajowo jest również okresem z najniższym odsetkiem pasażerów transferowych – w tym roku było to 21 proc.

We wrześniu wykonano 17.453 pasażerskie operacje lotnicze (wzrost o 11 proc.) i 18.461 wszystkich operacji (wzrost o 9 proc.). Współczynnik wypełnienia samolotów – tzw. Load Factor, był na poziomie 85,2 proc. W czasie trzech kwartałów br. najwięcej osób podróżowało w ramach strefy Schengen – 12.001.181. Kierunki poza Schengen wybrało 6.317.751 pasażerów. Delikatnie zmieniła się struktura podróżnych pod kątem wybieranych przewoźników. O jeden punkt procentowy spadł odsetek pasażerów linii tradycyjnych i wynosi 59 proc. W czasie trzech kwartałów zwiększył się o dwa punkty procentowe odsetek osób podróżujących liniami niskokosztowymi (26 proc.), a o jeden punkt spadł odsetek osób korzystających z czarterów i wynosi 15 proc.

– Sezon LATO2025 potwierdził status Warszawy jako rynku premium – popyt konsekwentnie wyprzedza naszą przepustowość. Rośnie zainteresowanie przewoźników z Bliskiego Wschodu: Qatar Airways, Emirates, Air Arabia i Etihad Airways chcą włączać Warszawę w silniejsze fale przesiadkowe. Jesteśmy już pod sufitem operacyjnym, dlatego każda nowa para slotów musi pracować na wartość hubową: stawiamy na kierunki o wysokiej wartości, stabilne częstotliwości i większą różnorodność siatki, zamiast na samą liczbę rotacji. Lepsze wyniki finansowe są naturalną konsekwencją takiego podejścia i zwiększają zdolność inwestycyjną przed kolejnymi wyzwaniami naszej Grupy Kapitałowej. Cały, dopracowany system, zbudowany wspólnie z liniami i naszymi partnerami, przeniesiemy jako PPL na nowe lotnisko w Baranowie (CPK), gotowe do skalowania od pierwszego dnia – mówi Marcin Danił, członek zarządu PPL S.A. ds. finansowo-handlowych.
W ruchu regularnym w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy pasażerowie najchętniej podróżowali do Londynu, Paryża, Amsterdamu, Brukseli i Kopenhagi. W przypadku czarterów kierunki pozostają niezmienne. Zestawienie otwiera Antalya, kolejne trzy miejsca zajmują Marsa Alam, Hurghada i Sharm el Sheikh, a piątkę zamyka greckie Rodos.
Tonaż cargo we wrześniu wyniósł 12.086 ton i był drugim najwyższym w bieżącym roku i w historii lotniska. Liczba operacji all cargo wyniosła we wrześniu 199 i była wyższa o 21 proc. od rezultatu z września 2024. Łączny tonaż towarów w czasie trzech kwartałów br. wyniósł 99.676 ton i również w tym roku jest rekordowy, wyższy o 18 proc od wyników ubiegłorocznych.